آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ يكشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
خبرپو - جستجوگر خبر
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم

نقی‌زاده: اگر رهبر انقلاب «از کرخه تا راین» را ندیده بود مثل «گزارش یک جشن» می‌شد راد: هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه حاتمی‌کیا را نادیده بگیرد




تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، این مراسم همزمان با روز هنر انقلاب و به پاس سی‌سال تلاش متعهدانه ابراهیم حاتمی‌کیا در به تصویر کشیدن ارزش‌های انقلاب و رشادت‌های فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس با حضور مسولین و هنرمندان در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، مراسم تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا  «دیده بان هنر انقلاب» با خواندن شعری توسط مجری برنامه حسین قرایی آغاز شد.  

موسوی: حاتمی کیا شورشگر انقلابی است و در جایی که باید باشد حاضر است

سید نظام موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس با عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و فرزند گرانقدر ایشان حضرت امام ره اظهار داشت: در آستانه روز هنر انقلاب شهادت سردار هنر و قلم و سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی که آن شهادت و پرکشیدن نه جای تسلیت که جای تبریک دارد که در آرزوی چنین مقامی زندگی کرد و آن مسیر را نهایت خودشان و هدفشان قلمداد کرد. 

موسوی با بیان اینکه تقدیر می کنم از همه عزیزانی که دعوت خبرگزاری فارس را پذیرفتند اهالی محترم هنر و سینما و همچنین اهالی رسانه به پاسداشت روز هنر انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت مردی که سی سال اخیر یکی از بزرگ مردان عرصه هنر و سینمای انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: ما که بسیار در عرصه های مختلف افراد و شخصیت هایی راداریم که این ها تبدیل به نماد و گفتمان در حوزه های مختلف سیاست، اندیشه، شعر و ادب و در عرصه سینما شده‌اند.

 


وی ادامه داد: نمی خواهم غلو کنم ابراهیم حاتمی کیا یکی از افرادی است که تبدیل به نماد و انگاره ذهنی برای مردم در عرصه سینما شده و این عرصه را از ابتدا تا امروز در مسیری طی کرده که به عنوان هنر متعهد و سینمای متعهد یاد کنیم همان مسیری که حضرت امام به آن اشاره کردند هنر متعهدی که به آن اشاره داشتند. دوستان ابراهیم حاتمی کیا دیده بان سینمای انقلاب خواندند من تعیر شهید آوینی را درباره وی به کار می برم.

مدیر عامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: شهید آوینی تعبیر ققنوس سینمای انقلاب را به کار برده است و چه بسیار واژه زیبایی است درباره ابراهیم حاتمی کیا؛ کسی که فردی که خودش می سوزد و از درون خاکستر مجددا ققنوس وار وارد یک مرحله جدید و زندگی جدید می شود اگر سی سال هنر سینمایی ابراهیم حاتمی کیا را در این دوره بررسی کنیم به این نتیجه خواهیم رسید. 

وی در ادامه با بیان اینکه غیر از این زندگی ققنوس وار در نمی یابند، تاکید کرد: زندگی و منزل گزیدن در فوران آتشفشان در همه عرصه ها و فراز و نشیب ها از زمانی که هویت را ساخت تا چ را روانه سینمای ایران کرد یک مسیر متعالی را می بیند. 

موسوی در ادامه خاطرنشان کرد: ابراهیم حاتمی‌کیا فردی که در عرصه های مختلف و فراز و فرودهای مختلف داشته است. می توانم مردانه از ایشان یاد بکنم در کنار هنر و تعهد و تخصصی که داشته - که انکار ناپذیر نیست- این روحیه مردانگیر وی در حوزه سینما و حوزه های دیگر که با هنر ایشان ارتباط داشته است. این روحیه برخاسته از اصالت آذری ایشان است وی  بچه خطه جنوب شهر است حضور در عرصه آتش و خون . یک حرکت بر لبه تیغ که خصلت یک روشنفکر آوانگارد متعهد است. حاتمی‌کیا منتقد بوده و شورشگر انقلابی بوده اما آنجایی که در لحظه ای که باید می بود حضور داشته است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: من از خاطرم نمی رود در مقاطع مختلف دوم خرداد 76 که حتی آقای حاتمی کیا به لحاظ سیاسی گرایش به آن سمت داشت اما زمان دوم خرداد که بحث جامعه مدنی مطرح شد ایشان سوال کرد که جایگاه ارزش ها در جامعه مدنی کجاست؟ این سئوال خیلی ها را به فکر واداشت. در مقطعی که روزگاری قرار بود چفیه بسیجی و عنوان بسیجی در زمان ترور یک شخصیت سیاسی به عنوان یک عامل پلیدی و تهاجمی و ترور مطرح شود اولین کسی که آمد و با مقاله «شهر آلوده است» در برابر تعرض و متهم کردن عنوان بسیجی موضع گرفت ابراهیم حاتمی کیا بود.

وی همچنین گفت: در همه جا این روحیه را دیدیم در فیلم های حاتمی کیا وقتی نگاه می کنم سراغ خودم می‌گشتم و به نظرم بسیاری از کسانی که مخاطب این فیلم ها بودند خودشان را به دنبال کاراکترها یافتند. حاتمی‌کیا به رغم حرکت در لبه تیغ فرزند زمان خودش است تصویر و واقعیات اجتماع خودش را در عرصه سینما و پرده نقره ای انعکاس دهد. 

طالب‌زاده: ابراهیم یکی از علامت‌ها در زمان است

نادر طالب‌زاده یکی از سخنرانان این مراسم با بیان اینکه قرار نبود در این مراسم سخنرانی داشته باشد و ضمن اینکه باید مسائل مهم را قاب بگیریم عنوان کرد: ابراهیم حاتمی‌کیا یک علامت در زمان است. خصوصیتی دارد که در زمان‌های قدیم هم یادم است در برنامه‌ راز که با حسین بهزاد حضور یافته بود قطعه‌ای از مصاحبه ابراهیم همت را پخش کردیم. همواره سؤال این بود که این فیلم حاصل تلاش چه کسی است. از این رو در برنامه راز مصاحبه را از اینجا شروع کردیم.

به گفته طالب‌زاده قدردانی از کسانی که زمان را می‌شناسند و متوجه اصل مطلب هستند که انقلاب اسلامی اتفاقی است که تاریخ منتظرش بوده، بسیار پسندیده است زیرا امروز شاهد تحول عظیمی هستیم که اتفاقاتی را در پی خواهد داشت. یمن موضوع کمی نیست اما باید بدانیم انقلاب پاسدارانی دارد که اولین نکته آنها فرزند زمان بودنشان است.

 


به گفته این پژوهشگر در عرصه هنر و درام ابراهیم حاتمی‌کیا این نقش را به خوبی ایفا کرد. او در تاریخ منحصر به فرد است. از کرخه تا راین او یکی از آثار ماندگار است. او با زبان درام مواردی را بیان می‌کند که دیگران نتوانستند اما خوشحالم که ابراهیم حاتمی‌کیا جا افتاد و دعا می‌کنم تا رسیدن به حاصلی که مدنظر دارد، همچنان نقش تعیین‌کننده داشته باشد که فکر می‌کنم با بلوغ زمان این جاودانگی در حال تکرار شدن است.

طالب‌زاده ضمن تاکید بر برخی کارها و فیلم‌سازی‌ها در برخی حوزه‌ها و برای برخی اشخاص سخت است مثل چمران و حضرت امام خمینی، متذکر شد: ساختن برخی سوژه‌ها دشوار است اما درباره چمران و حادثه پاوه حاتمی‌کیا چه زیبا موارد را ترسیم کرد. آن سکانس پایانی صحنه رادیو و مقام و ندای امام به خوبی به نمایش درآمده است.

این فیلمساز گفت: ابراهیم یکی از علامت‌ها در زمان است. از این گونه مراسم‌ها تقدیر می‌کنیم برای کسانی که پس از 3 دهه قدرشان مشخص شد.

ده‌نمکی: آوینی سر آرمانهایش مصالحه نمی‌کرد/ حاتمی کیا را فقط برای گل دادن نخواهید

مسعود ده نمکی در بخش دیگری از برنامه تجلیل از دیده بان هنر انقلاب سخنرانی کرد.

وی درباره دیده بان هنر انقلاب گفت: من هرچه از این مراسم ها می‌بینم برای آقای حاتمی کیا نگران می شوم چون ایجاد توقع می کند. شاید این تعبیر درستی باشد که می‌گویند باید جملات حکما را تعبیر کرد.

وی ادامه داد: آنجایی که شهید آوینی خطاب به حاتمی کیا می‌گوید «ای بلبل عاشق جز برای عاشقان مخوان» به این معنی است که حاتمی کیا باید کارهایش را محدود به شهدا کند و کسانی که به شهدا علاقه دارند. آن زمان آوینی جبهه فرهنگی را مهندسی می کرد همان کسی که به حاتمی کیا به می گوید بلبل عاشق در جای دیگری در فیلم عروس تعریف می کند و آنجایی که خیلی ها بعضی ها را نمی شناختند شهید آوینی از آنها به عنوان بادکنک توخالی یاد می کرد و این نشان از بصیرت او داشت.

 


ده نمکی تصریح کرد: کسانی که خود را دوستدار شهید آوینی می دانند این شهید را گزینشی انتخاب نکنند و قلمشان مثل شهید آوینی باشد که سر آرمانهایش مصالحه نمی کرد. آن چیزی که در جبهه فرهنگی روی می دهد. هنر متعهد انقلاب خیزش دارد و امروز رویش داشته است. امروز وارد سرزمینی می شویم که ناشناخته است.

وی اظهارداشت: امیدوارم بلایی که سر شهید آوینی آمد، سر حاتمی کیا نیاید، عکس‌های قدی من را می ترساند. می ترسم از جریان رسانه ای انقلاب که از کسی چون حاتمی کیا تجلیل می‌کند در حالی که خودش بدون قطب نما حرکت و عمل می کند. 

ده نمکی خطاب به حاتمی کیا گفت: آقای حاتمی کیا این بچه ها شما را دوست دارند. شما بهتر از هرکس دیگری اندیشه های شهید آوینی را می شناسید.حتی بهتر از کسانی که کتابهای او را خوانده اند. چون شما مدتی با او زندگی کرده اید. این بچه ها در ناکجا آبادی حرکت می کنند که مانند شب عملیات است. این نیروها قطب نما دستشان نیست و بیشتر دنبال منور می گردند تا ستاره قطبی.

وی در پایان گفت: در جشنواره ای که حاتمی کیا داد می زند، همان فیلم هایی که برایشان داد می زند، جایزه می گیرند. حاتمی کیا را فقط برای گل دادن انتخاب نکنید بلکه به حرف هایش هم گوش دهید. 

حدادیان: حاتمی‌کیا هنر را به تعهد گره‌ زد 

سعید حدادیان در مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمی‌کیا پیرامون شخصیت این فیلمساز گفت: حاتمی‌کیا شخصیتی است که از گمنام‌ترین تا پرآوازه‌ترین شخصیت‌های دفاع مقدس از «دیده‌بان» تا «چ» را به رخ کشیده و نسل ما و بعد از ما به ایشان مدیون است.

حدادیان با بیان اینکه در پی فرصتی بودم تا از فعالیتها و تلاش‌های این فیلمساز تشکر کنم، اظهار داشت: آقای حاتمی‌کیا ممتاز عالم سینمای ما هستند، چه در ادبیات نمایشی و چه سینما، همه افرادی که در این محفل حضور دارند و چه آنها که نیستند به او عشق می‌ورزند، با بوی پیراهن یوسف او زنده‌اند، مست آن هستند، عشق به از کرخه تا راین بسته‌اند و از تاثیرات کارهای او تاثیر پذیرفتند.

این مداح اهل بیت جملات خود را اینگونه ادامه داد: اگر به برخی نکات اشاره می‌کنم به دلیل اغراق و غرق شدن در نوع نگرش نیست، آقای حاتمی‌کیا هنر را به تعهد گره‌ زد، برای خود مکتب ویژه‌ای دارد و شخصاً نیازمند تجلیل نیست.

 


به گفته وی، درست است که آژانس شیشه‌ای از جمله بهترین فیلمهای این سه دهه اخیر بوده و کارهای دفاع مقدسیش در قله قرار داشته اما به زعم من بزرگترین کار حاتمی‌کیا ساخت «چ» نبوده است، اگرچه خدا می‌داند در مسیر ساخت آن چه سختی‌ها کشید تا «چ» مثل چمران را به عرصه سینما هدیه دهد. کار برای چمران سخت بوده و هست تا به نقطه چمران برسد اما او این کار را به منصه ظهور رساند.

حدادیان با بیان این مطلب که چمران از ستاره‌های درخشان ویژه انقلاب است، گفت: اوست که قدر انقلاب را می‌داند، شخصیتی مثل حاتمی‌کیا چنان رشدی در اخلاق مکتبی خود دارد و آن را در نگاه به هنر و مملکتش بروز داده، او کار را تقدیم به «شیار 143» می‌کند، این بزرگ‌منشی برای همگان جای درس دارد.

وی افزود: کارهای حاتمی‌کیا را دیده و تشنه دیدن آن هستیم اما اینکه برای نسل آینده اعتبار قائل است بدانیم که حاتمی‌کیا ها هم باید بدانند که یک جمله حرف آنها چقدر برای نسل بعد راهگشاست.

حدادیان تصریح کرد: فیلم «شیار 143» حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد زیرا مادران شهدا نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد اما اینها راه نشان دادن به نسل آینده و نسل حاضر است که باید بخاطر آن از وی تقدیر شود.

وی در پایان گفت: خاضعانه از هنر و هنرمندان متعهد تشکر می‌کنم زیرا هنری که انقلاب اسلامی تعریف می‌شود هنری نیست که اعتراض نداشته باشد، برخی مجموعه اعتراضات را به هم می‌بافند و عرضه می‌کنند اما این فقط رسالت هنر نیست زیرا هنرمند اندیشه‌گرا است.

 


آبیار: حاتمی‌کیا قهرمان زنده و زخم خورده اما مقاوم و پایان‌ناپذیر مملکت است

نرگس آبیار کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 در آیین نکوداشت ابراهیم حاتمی کیا در سخنانی کوتاه گفت: وقتی برای حضور در این مراسم سوار تاکسی شدم، در گفت و گوی تلفنی به پشت خطم اطلاع دادم کجا می روم و وقتی تلفنم قطع شد، راننده تاکسی گفت آقا ابراهیم را می گویید؟ گفتم بله و گفت خیلی مرد خوبی است و خیلی خوب درد و رنج بچه های جبهه را در فیلم هایش تصویر کرده است. 

وی ادامه داد: حاتمی کیا جریان فیلم های دفاع مقدس را خیلی خوب زنده و مردمی و پویا کرد و ارزش های کمتر دیده شده جامعه را در فیلمهایش خیلی نجیب به تصویر کشید و در واقع من حاتمی کیا را قهرمان زنده و زخم خورده و خسته اما مقاوم و پایان ناپذیر این مملکت می دانم که تاریخ کشورمان را به خوبی روایت کرده است و مفهوم جنگ کلاسیک را در جهان به چالش کشیده است و از نگاه حیوانی و پلیدی و زشتی جنگ را تبدیل می کند به آزمونی برای انسانیت و او پرچم دار این ارزشهاست. 

شرف‌الدین: حاتمی‌کیا را باید شهید حاتمی‌کیا بدانیم

محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای دفاع مقدس در مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمی‌کیا اظهار داشت: امروز پس از سالها دوستی با ابراهیم، از ایشان تشکر می‌کنم و صمیمانه می‌گویم که خیلی دوستش دارم.

وی با بیان اینکه برای حضور در این مراسم و قرار گرفتن در فضا نگاهی به کتاب «آیینه جادویی» شهید آوینی انداختم، تصریح کرد: بخش‌های پایانی جلد دوم، وی نقدی به جشنواره دهم یا هشتم فیلم فجر داشته است و باید به صراحت گفت که راستی پنبه آنها را زده است. او بیان می‌کند که جشنواره فجر باید چه رویکردی داشته باشد و چه آرمان‌هایی را بیان کند، زیرا این جشنواره باید آرمان‌های انقلاب را بیان کرده و بیانگر مانیفست انقلاب باشد.

وی تأکید کرد: در حال خواندن به فکر آن بودم تا جشنواره سال گذشته فجر را نقد کنم و مطلبی منتشر کنم، اما دیدم این مطلب همان متنی است که من باید بنویسم.

شرف‌الدین ضمن اشاره به اینکه ما در قرآن چندین بار شاهد آنیم که خدا پیامبر را به عنوان شاهد و شهید معرفی می‌کند و هر وقت به آیات می‌رسیم رسالت ایشان را به یاد می‌آوریم که باید ابلاغ شود، گفت: وقتی به این آیات می‌رسیم مصداقش هنرمندان هستند و شاید گزاف نباشد که در همین جا من ابراهیم را شهید ابراهیم حاتمی‌کیا بدانم، زیرا معتقدم ایشان در تمام دوره‌های انقلاب شاهدی بر جامعه خود بوده و فیلمی متناسب با آن ساخته است.

نقی‌زاده: اگر رهبر انقلاب «از کرخه تا راین» ندیده بود مثل «گزارش یک جشن» می‌شد

اصغر نقی‌زاده در مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: سر فیلم از کرخه تا راین از او پرسیدم برای چه فیلم می‌سازی؟ ابراهیم گفت فیلم می‌سازم که یاد رفقا را زنده نگه دارم.

اصغر نقی‌زاده در مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: سر فیلم از کرخه تا راین از او پرسیدم برای چه فیلم می‌سازی؟ ابراهیم گفت فیلم می‌سازم که یاد رفقا را زنده نگه دارم.

وی ادامه داد: الآن سال 94 است و داعش در حال جنگ. دعشی که همان حزب بعث دیروز است و حاتمی کیا فیلم می‌سازد تا بگوید دعش آن زمان با مردم چه کردند و چه بلایی سر آنها آوردند. اینگونه است که او می‌خواهد یاد دوستانش را زنده نگه دارد.

 


اصغر نقی‌زاده افزود: در جمهوری اسلامی از هر کسی تقدیر شود یک سال بعد می‌میرد و باید از الآن فاتحه حاتمی‌کیا را خواند (باخنده).

وی گفت:‌ سر فیلم از کرخه تا راین وقتی قرار بود قرارداد امضاء کنم سیف‌الله داد مبلغی را به من پیشنهاد کرد که بسیار کم بود همان موقع به حاتمی‌کیا زنگ زدم و گفتم این پیشنهاد به شعور من توهین کرد.

نقی‌زاده ادامه داد: اما حاتمی‌کیا گفت ما نمی‌رویم فقط یک فیلم بسازیم بلکه می‌خواهیم یاد شهدا را زنده نگه داریم. من هم همانجا چک را سفید امضاء کردم.

وی اظهار داشت: موقع اکران فیلم از کرخه تا راین عده‌ای به او گیر دادند اما رهبری فیلم را دید و خوشش آمد وگرنه این فیلم هم مانند گزارش یک جشن می‌شد.

نقی‌زاده در پایان گفت:‌ اصلاً انگار قرار است که فیلم‌های حاتمی‌کیا اول توقیف شود و بعد اکران. اینجا می‌خواهم بگویم امیدوارم ابراهیم را باد نکنیم، خودش خوب است.

سعید راد: هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه ابراهیم حاتمی‌کیا را نادیده بگیرد

ایرج راد در مراسم بزرگداشت ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: زمان خیلی کمی یعنی به مدت حدوداً سه ماه برای فیلم «چ» در خدمت ابراهیم حاتمی‌کیا بودم. شاگردان این استاد تواضع را از او به خوبی دیده‌اند، از او یافته و باید از آن دفاع کنیم، ولی افسرده می‌شوم که چرا نمی‌توانیم دفاع کنیم.

وی گفت: من هر چه یاد گرفته‌ام از سینمای ایران بوده، اما فاصله‌ای که به واسطه هجرتم به خارج از کشور پیش آمد ناخواسته بود و من هیچ وقت فکر نمی‌کردم حاتمی‌کیا از بنده برای بازی در فیلم «چ» دعوت کند.

راد در ادامه ضمن اشاره به اینکه کسانی که در سینمای ایران هستند بزرگ بوده و جنم دارند، ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌تواند جایگاه ابراهیم حاتمی‌کیا را نادیده گرفته و از آن عبور کند. او نقش پررنگی در سینمای ایران دارد. فیلم‌های استثنایی ساخته و شاید یک نفر در 80 میلیون نفر باشد که حاتمی‌کیا از آب در می‌آید.

این بازیگر فیلم «چ» ضمن اشاره به اینکه حاتمی‌کیا نگاه عمیقی به صنعت سینما دارد و آن را بسیار دوست می‌دارد، افزود: حاتمی‌کیا مرد جبهه است و به شهدا و به جبهه احترام می‌گذارد. پر از پاکی و صداقت است. من بزرگ‌منشی او را در« چ» دیدم و بسیار از او آموختم.

به گفته این بازیگر، حاتمی‌کیا حتی از کوچکترین پلان هم نمی‌گذرد. او به خوبی می‌بیند، اوست که به درستی حاتمی‌کیاست. سر تعظیم فرود می‌آورم و می‌گویم انشاءالله سایه شما بالای سر سینمای ایران باشد.

وی با ابزار تأسف از اینکه در دنیا صندلی برای سینمای ایران قائل نمی‌شوند، توضیح داد: ما در ایران فیلمسازان بزرگی داریم، جشنواره‌های ما کم از جشنواره‌های بزرگ دنیا ندارد. الان چندین سال است که به ایران آمده‌ام، مدیریت‌ها را یکی بهتر از یکی می‌بینیم. آقایان مجیدی، درویش و حاتمی‌کیا باید فیلم بسازند، اما چرا میان فیلم‌هایشان اینقدر فاصله افتاده است. ما از این افراد کم داریم و سیمای دنیا تشنه دیدن سینمای ایران است.

سعیدی راد در پایان سخنان خود گفت: حاتمی‌کیا مرد شجاعی است، پس برایش بسیار دست بزنید.

 


گفتنی است در این مراسم هنرمندان و چهره‌هایی از جمله سعید راد، مسعود ده‌نمکی، نادر طالب‌زاده، اصغر نقی‌زاده، محمد احسانی مدیر شبکه اول سیما، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، معصومه آباد نویسنده کتاب من «زنده‌ام» و عضو شورای شهر تهران، سعید حدادیان سردار جباری مدیرعامل بنیاد روایت، نرگس آبیار کارگردان سینما، مهدی قاسمی تهیه کننده، محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت، احسان محمدحسنی مدیرعامل موسسه هنری رسانه ای اوج، حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، محمد حمزه‌زاده معاون هنری حوزه هنری، علیرضا قزوه و سیدعلی قائم مقامی ...حضور دارند.

بر اساس این گزارش، در این مراسم تمبر «ابراهیم دیده‌بان سینمای انقلاب» رونمایی شده و هنرمندان حاضر در مراسم آن را امضا کردند.




نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.