آرشیو نسخه های rss پیوندها تماس با ما درباره ما
مفیدنیوز
اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا                                                                           
صفحه اصلی | سیاسی | اجتماعی | فضای مجازی | اقتصادی | فرهنگ و هنر | معارف اسلامی | حماسه و مقاوت | ورزشی | بین الملل | علم و فناوری | تاریخ يكشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ rss
نسخه چاپی ارسال
دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نوری همدانی
پایگاه اطلاع رسانی آثار حضرت آیت الله مصباح یزدی
سایت اینترنتی حجه الاسلام والمسلمین جاودان
استاد قاسمیان
خبرپو - جستجوگر خبر
پاتوق كتاب
شناخت رهبری
عصر شیعه
پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی
صدای شیعه
عمارنامه
شبکه خبری قم
فراستی پنبه ی جدایی نادر از سیمین را زد

فراستی پنبه ی جدایی نادر از سیمین را زد


سرویس فرهنگ و هنر مفید نیوز :: فراستی با بیان این نکته که فرهادی با سخنانی متوهمانه انسان مدرن را چند بعدی خوانده و تجویز نسخه های قبلی را برای اخلاقیات مردود دانسته است،این صحبتها را ساخته توهمات شخصی فرهادی دانست و در کل فیلم او را متوسط ضعیف دانست. //اختصاصی

تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰

به گزارش اختصاصی مفید نیوز از برنامه ی هفت این هفته :: پس از نقد فیلم پایان نامه در حضور کلاهداری و شمقدری کارگردان و تهیه کننده ی این فیلم ، منتقدین به نقد فیلم های بهار 1390 پرداختند که در ابتدا و شروع این نقدها مسعود فراستی سعی کرد که  اصغر فرهادی که در برلین خود را محتاج اپوزیسیون معرفی کرده بود را متوجه توهم و خیالی بودن آفرینش یک شاهکار هنری به نام جدایی نادر از سیمین بکند و اثر تبلیغات و هزینه های صرف شده برای تقابل این فیلم با اخراجی ها 3 که باز هم شکست خورد را از این فیلم جدا نماید و فیلم را به صورت شفاف و بدون آرایش توصیف و بررسی کند.  

به گزارش مفید نیوز در برنامه هفت بامداد 28خرداد، مسعود فراستی منتقد و کارشناس این برنامه فیلم جدایی نادر ازسیمین را فیلمی متوسط ضعیف خواند. در این برنامه درستکار به عنوان موافق سعی بر دفاع از این فیلم داشت و آن را قابل تحسین خواند.

فراستی با بیان این نکته که فرهادی با سخنانی متوهمانه انسان مدرن را چند بعدی خوانده و تجویز نسخه های قبلی را برای اخلاقیات مردود دانسته است، این صحبتها را ساخته ی توهمات شخصی فرهادی دانست.  او در ادامه ، شخصیت نادر(پیمان معادی) را با ظاهر پایبند به اصولش ، غلط انداز توصیف کرد و او را شخصیتی در نیامده و سردرگم و بی اخلاق تشریح کرد. 

شخصیت سیمین به نظر فراستی تنها شخصیت راستگوی این فیلم است که در انتهای فیلم تنها راه حل ممکن را خروج از ایران می یابد. به عقیده ی او، چرخش دوربین روی دست فیلمبردار سعی در ملتهب نشان دادن فضا دارد، در صورتی که از شرایط دیگرقصه ، این گونه برداشت نمی شود. او خروج فرهادی از ایران را هم متناسب با نتیجه گیری رادیکالی و غلط فرهادی دانست.

او در ادامه بیان کرد که شخصیت نادر در فیلم برخوردهای بد و ناشایستی با پدرش دارد(با استناد به صحنه ی لگد زدنش به در حمام ) که بر خلاف شعارهایش در این قصه نمایان است و شخصیت شهاب حسینی را وصله ای از بیرون قصه که به قصه متصل نشده تفصیل کرد.

او در کل فیلم را فیلمی متوسط ضعیف دانست و از هم پاشیدگی شخصیت بازیگران را از لحاظ اصول یکی از مشکلات اساسی این فیلم دانست و با تملقهای خلاقانه بودن و خوب بودن کار کارگردان توسط منتقد مقابلش مخالفت کرد و این گونه مجیز گوییها را دور از فضای حرفه ای دانست.

علیرضا دهقان

نام: مجتبی   تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
سلام
با تشکر
موفق باشید
نام: تهرانی   تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
فراستی قبلش پنبه پایان نامه را هم زده بود! حالا چیکار کنیم ما!؟ :)


نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

کانال تلگرام مفیدنیوز
کلیه حقوق محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع ميباشد.